יעוץ לעסק משפחתי

יעוץ לעסק משפחתי הינו אחד מתחומי ההתמחות העיקריים של חברת טקטרנדס. טקטרנדס היא עסק משפחתי הקיים משנת 1987, בעלת מומחיות וניסיון נצבר ביעוץ לעסקים משפחתיים ורגילים.

לעסקים משפחתיים מאפיינים דומים:

עסקים בבעלות משפחתית הינם מרכיב מרכזי בכל כלכלה מודרנית. עסקים משפחתיים קיימים בחברות פרטיות וציבוריות כאחד.

בעסק משפחתי קיימת גאווה במורשת המשתפחית, ואינטרס משותף להצלחת העסק. מעצם טבעו עסק משפחתי מלוכד יותר ובעל מחוייבות משותפת להצלחה והמשך קיומו, תוך התמקדות בטווח הארוך והעברת העסק לדור ההמשך.

ניהול עסק משפחתי מהווה אתגר יחודי – מדובר בעסק החשוף למתחים וללחצים שאינם מוכרים בעסק רגיל, ועיקרי הלחצים נובעים מכך שכח האדם המרכיב את העסק המשפחתי מהווה גם את הגרעין המשפחתי, כך שלמעשה אין הפרדה בין המשפחה לעסק.

דינמיקה של חיי המשפחה ושיקולים לא עסקיים שנובעים מקונפליקטים, התנגדות לשינויים או הצורך בקביעת מדיניות שונה, נוקשות ומופנמות יכולים להוות ללא טיפול וסיוע אובייקטיבי גורמים מכריעים בהישרדות העסק.

תחומי היעוץ שלנו לעסקים משפחתיים

מתוך מקומנו כעסק משפחתי שפועל מעל ל 30 שנים, ומתוך היכרותנו ומומחיותנו בתהליכים במערכות עסקיות בעסקים רגילים גדולים וקטנים,  נוכל לבנות עבור העסק שלך תוכנית מעשית ייחודית שתסייע להצלחה לטווח ארוך ושמירה על המתכונת המשפחתית.

בין הנושאים בהם אנו עוסקים ביעוץ לעסק משפחתי

  • סיוע בהעברה בין דורית – ניהול התהליך בצורה מקיפה, תוך מתן הכשרה וכלים ניהוליים לדור ההמשך בין לנמצאים בעסק או האמורים להיכנס לפעילות בעתיד
  • ניהול העסק על פי יעדים – הטמעת כלי ניהול: תכנון אסטרטגי, תוכנית עסקית מקיפה, מתן פתרון לבעיות פיננסיות או מימוניות, תקציב, שיווק, בקרה ומדדים
  • אמנה משפחתית – אמנה שתציג חזון, מחוייבות, כללים, תפקידים, וההסדרים לניהול העסק, תוך שימור ערכי המשפחה והחברה
  • ניהול ארגוני – הגדרת תפקידים, סמכויות ואחריות
  • תגמול נכון לעובדים ולבני המשפחה – שכר, מניות, אופציות העברת מניות בין בני המשפחה
  • בניית תוכנית לצמיחה עסקית – חדשנות במוצרים חדשים או קיימים
  • מכירת העסק – קבלת החלטה נכונה, הכנת העסק למכירה, סיוע בהערכת השווי, סיוע באיתור רוכשים, ליווי המכירה

טיפים לניהול נכון של עסק משפחתי

  • הגדרה ברורה של חזון מטרות ויעדים
  • אמנה משפחתית
  • תוכנית עסקית ברורה ומוסכמת
  • קיום תקשורת, תיאום ציפיות  והעברת מידע כשהם נגישים ומנותקים מרגשות ויחסים
  • קיום ישיבות מסודרות לקבלת עדכונים, תכנון וקבלת החלטות
  • קיום הפרדה מלאה בין הבית לעבודה
  • קיום מערכת היררכיה, בקרה ודיווח מוגדרות וברורות, הגדרת תפקידים הכוללת: כפיפות, אחריות וסמכות
  • קיום ועידוד מוטיבציה להכשרה וקידום
  • הקמת מערכת תגמול וקידום לפי ביצועים והכשרה לביצוע תפקידים
  • התייחסות לבני המשפחה כשותפים עסקיים
  • כאשר נוצרים חילוקי דעות – יש להיעזר בגורם חיצוני מקצועי ואובייקטיבי
חזור מעלה