שיווק Offline ו Online ומה שביניהם

מגמות בשיווק והשפעתם על עסקים

מאמר זה הינו אחד מסדרת מאמרים בנושא שיווק הבא להציג נתונים ומגמות בתחום השיווק המשפיעים על עסקים קטנים, בינוניים ובנוסף גם על הגדולים.

ערוצי השיווק המקומיים והגלובליים מתבססים על שיווק מחוץ לרשת האינטרנט המוכר כשיווק Off line ועל שיווק On line באמצעות האינטרנט המוכר גם כ E Commerce.

 

מגמות

למרות ששיוק Off line המוגדר לעיתים כעולם האמתי, עדיין משמש עיקר השוק, מכירות ה On line הנעשות באמצעות האינטרנט הסתכמו גלובלית ב 1.5 טריליון דולר בשנת 2014. הרכישות באמצעות האינטרנט בארץ עמדו על 8 מיליארד שקל המהווים עליה של 18% לעומת שנת 2013.

 

תחזיות

התחזיות שנעשו על ידי פייפאל לגבי ישראל מדברות על עליה של 14% ברכישות בשנת 2015 ועליה של 12% בשנת 2016 . תחזית הרכישות  לשנת 2016 באמצעות האינטרנט אמורה להיות כ- 10 מיליארד שקל .

הידעת? כ–8% מכלל ההוצאות של הצרכנים על קניות בארץ נעשות באמצעות האינטרנט.

ניתוח

מתוך ניתוח של הנתונים שנעשה על ידי פייפאל נמצא ש82% מהקניות של הישראלים מתבצעים בחו"ל כאשר 57% מישראלים מעדיפים לבצע קניות בארה"ב וסין.

האתרים המועדפים על ידי ישראלים הם Aliexpress (עם 19%), eBay (עם 48%), אתרים של יצרנים וקמעונאיים (עם 12%) ואמזון (עם 6%).

מחקר שנעשה על ידי פייפאל בארץ  מצא כי המניעים לרכישה באמצעות האינטרטנט בארץ הם:

  1. 50% – מחיר זול
  2. 31% – נוחות וחיסכון בזמן
  3. 12% – אפשרות למחקר מקדים לרכישה נכונה יותר
  4. 5%   – רכישת מוצרים ייחודיים וקשים להשגה.

עיקר הקניות שמתבצעות ע"י ישראליים הוא בתחום הביגוד.

למרות העובדה שתחומי התיירות והנופש הינם זירת הקניות המועדפת על הישראלים ברשת, גילו הישראלים שבאתרים הבינלאומיים אפשר לרכוש מוצרים ומותגים בביטחון מלא ובמחירים הזולים בעשרות אחוזים מהמחירים בארץ. מתוך הנתונים עולה ש 19% מהישראלים רוכשים ביגוד והנעלה ברשת. האם חשבת פעם לקנות זוג נעלים ללא מדידה בחנות?

 

המושפע ביותר

מה שקרה בתחום התחפושות לפורים בשנתיים האחרונות חייב לעורר מחשבה בקרב הקמעונאים הישראלים.

פורים שימש את אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של חנויות הצעצועים, תחפושות נמכרו להורים במחירים מופקעים כי לא הייתה אפשרות אחרת מלבד לתפור תחפושת דבר שהאימא היהודייה שכחה, אך הילדים המשיכו לדרוש. הפתרון למצב זה הייתה רשת האינטרנט אשר  אפשרה לישראלים לגלות את קיומו של היצע גדול וזול של  תחפושות לחוגגי ליל כל הקדושים (אלווין) דבר שפגע במחזור המכירות של חנויות אלו.

 

מבצעים באמריקה

בנוסף גילו הישראלים את מבצעי המכירות אמריקאים של סוף שנה, הרביעי ביולי (יום העצמאות אמריקאי), יום שישי השחור החל מיד לאחר חג ההודיה יום אהבה, ו- Cyber monday. רשת האינטרנט נהפכה לסיבה למסיבת רכישות מוזלות בהשוואה למחירים בארץ.

השאלה לעסק הקמעונאי האם הדבר אמור להשפיע עליו.

לדעת מומחים בהחלט כן !

איך נערכים לכך האם להשקיע בחנות אינטרנטית ? האם להרחיב את מכירות ה Off line?

ננסה לתת מענה במאמרנו הבא …

 

כתבו אלינו

חזור מעלה